Toen we te horen kregen dat we voor mamaisthuis de Kurio Watch mochten gaan reviewen stond mijn 7-jarige meteen te stuiteren. Ze had al vaker reclame voorbij zien komen voor de Kurio producten en was heel benieuwd naar het horloge.

Tegenwoordig zijn horloges zoveel meer dan alleen maar een kastje waarop je de tijd kunt aflezen. Het zijn kleine computertjes waarbij klokkijken voor kinderen vaak de meest saaie functie is. De meeste kinderen vermaken zich veel liever met alle gave gadgets die er op de smartwatch zitten. Deze watch is geschikt voor kinderen vanaf 5 jaar.

De Kurio Watch leek ons een mooi product om te testen omdat hij een aantal handige functies heeft waardoor je als ouders met iets meer vertrouwen je kindje de wijde wereld in stuurt. Bloem speelt graag buiten en nu ze ouder wordt is ze steeds vaker de wereld aan het ontdekken en is buiten spelen niet meer alleen ‘onze straat’. Op zich weet ik dat ik haar kan vertrouwen, ze niet in zeven sloten tegelijk zal lopen en ze het altijd even laat weten wanneer ze bij iemand binnen gaat spelen, maar toch … de wereld waarin onze kinderen opgroeien is niet alleen maar mooi en veilig!

IMG_6875

Kurio: Veilig voor kinderen, vertrouwd voor ouders!

De SOS app op deze Watch vind ik echt een welkome aanvulling. Mocht er iets gebeuren dan weet ik in elk geval zeker dat via de smartwatch te achterhalen is dat het om mijn kind gaat, waar ze woont en hoe haar ouders te bereiken zijn. In de SOS app kun je een aantal dingen zelf invoeren waardoor je, mocht het nodig zijn, je je kind in elk geval met wat persoonlijke informatie de straat opstuurt. Iets wat wij ouders natuurlijk dagelijks al bij ons hebben via onze portemonnee, pasjes en telefoon. Bij producten van Kurio staat veiligheid voorop! In de SOS app kun je de volgende persoonlijke- en medische gegevens kwijt:

• Contacten
  • Telefoonnummers
  • Allergieën
  • Medische aandoeningen
  • Bloedgroep

IMG_6874

Meteen nadat Bloem de smartwatch had ontvangen, ging hij mee naar school. Sowieso om beter te leren klokkijken maar ook omdat naast de functionele functies de Kurio Watch ontzettend gave extra’s heeft. Zo zitten er hele leuke games op. Tijdens de lessen wordt hij alleen gebruikt om de tijd in de gaten te houden, dit kan zowel digitaal als analoog en in de pauzes worden er spelletjes op gespeeld.

De Kurio Watch heeft bij aankoop al 20 voorgeprogrammeerde spelletjes. Bloem vindt de bewegingsgestuurde games het leukst om te spelen. Lekker actief bezig zijn en jezelf uitdagen! Maze en Air Music, muziek maken via beweging, zijn favoriet! Ook zitten er spelletjes op om met zijn tweeën te spelen; zo kun je iemand uitdagen voor een potje boter, kaas en eieren of zeeslag. Deze games lenen zich heel goed voor de gezellige pauze-momentjes op school. De games op de Kurio Watch zijn eigenlijk allemaal actieve games, zo zit er ook een activiteitentracker op waarmee je kindje zich heerlijk sportief kan uitleven! Niet te vergelijken met het inactief zitten achter een laptop of tablet dus.

IMG_6834

Met deze slimme smartwatch kun je ook bellen. Mijn dochter was meteen helemaal enthousiast toen ze deze functie ontdekte, ik iets minder want een telefoon vind ik absoluut onnodig maar gelukkig bleek deze telefoonfunctie kidsproof! Er kan namelijk alleen mee gebeld worden door eerst een app te downloaden in de Playstore. Met deze app kun je de Kurio Watch koppelen aan je Android telefoon en gaan alle telefoontjes via de Kurio Watch eerst langs je eigen telefoon. Hartstikke veilig dus en vooral een leuk extraatje!

Selfies maken, Bloem is er dol op. Gekke ‘bekken’ trekken, een duckface, alles kan met deze smartwatch. Met de fotobewerkingssoftware kun je je creativiteit de vrije loop laten en de mooiste fotocreaties maken. Een foto met een mooi kader, papa met blosjes op zijn wangen en een kroontje op zijn hoofd of oma met een baard, alles kan, leef je uit met deze super leuke functie! De foto’s zijn van prima kwaliteit door de 0.3 Megapixel camera.

Voor Bloem is de functie nu nog iets te lastig maar als ze straks wat ouder is, kan ze de vertaalapp waarmee je dertien talen kunt leren spreken, ook gebruiken. Handig om in het buitenland ‘Au revoir’ of ‘Un petit pain s’il vous plaît’ te zeggen. Vroeger deden we dat nog aan de hand van een woordenboek maar de jeugd van tegenwoordig heeft deze info gewoon om de pols hangen, bofkonten!

15416920_1358433707523547_1119147838_n

Pech onderweg maar wij hebben de Kurio!

Wij zijn enthousiast over deze mooie smartwatch! Laatst hebben we op een zaterdag twee keer autopech gehad, waardoor we die dag vooral langs de kant van de weg en bij een ANWB station bivakkeerden. De smartwatch maakte het vele wachten een stuk leuker en er was van verveling geen sprake!

De Kurio Watch is een mooi product. Functioneel, leerzaam en uitdagend. Leuk om cadeau te geven voor een verjaardag of als cadeautje onder de kerstboom. De smartwatch is verkrijgbaar in de kleuren roze en blauw en kost 69,95 euro. De band is buigzaam, van zacht materiaal en makkelijk om en af te doen.

Kurio_WATCH_front_BIG

Overige technische specificaties:

• Display: 1.54″ Aanraakgevoelig scherm – 240×240 pixels