Bloem zit sinds het begin van dit schooljaar op zangles. We zijn begonnen met een cursus omdat we eerst wilden ervaren of ze het voor langere tijd leuk vindt, maar het lijkt erop dat haar liefde voor zang dieper zit dan gedacht. Ze is eigenlijk altijd al dol geweest op zingen en dansen en vindt het super leuk om op te treden.

Verlegen is ze eigenlijk nooit geweest en nu ze ouder wordt, staat ze zelfs graag op ‘een podium’. Dat merkten we aan dat ze het heel leuk vindt om voor de blog foto’s te maken en kleding te showen. En bij alles geldt: zolang zij het leuk vindt en we merken dat zij er plezier in heeft is het goed!

15750258_1382117775155140_451093905_n

Toen Bloem nog maar heel klein was, was ze al fan van K3. Met een grote zus in huis werd ze al jong ‘besmet’ met de liefde voor deze meidengroep en dat is eigenlijk tot begin dit jaar gebleven. Sinds de nieuwe formatie is deze liefde wel minder geworden. Of dat te wijten is aan de samenstelling of aan steeds groter wordende Bloem, is lastig te zeggen. Ook is ze ook dol op stoere muziek; een lekkere beat en dansbaar deuntje zorgen zowel bij haar als bij onze jongste telg voor een ritmische danssessie.

De liefde voor muziek en dansen hebben ze niet van een vreemde; zowel papa als mama houden van muziek en zijn dol op dansen. Ook zing ik zelf heel graag maar dit is enkel voor binnenshuis geschikt ; ) Dat onze dochter zo dol is op zingen en er zo veel plezier in heeft verbaast mij dan ook niets. Heerlijk hoe zij hierin op kan gaan en helemaal los gaat als zij op haar eigen kamer naar muziek zit te luisteren. De teksten van haar verzameling ‘Kinderen voor Kinderen’ kent ze nagenoeg allemaal uit haar hoofd.

15784871_1382117735155144_926186521_o

Op onze speelzolder staat al een paar jaar een mooie radio cd speler waar de kinderen, als ze daar lekker aan het spelen zijn, geregeld een ‘plaatje’ draaien. Nu wilde Bloem ook heel graag op haar eigen kamer een mooie radio, dus het aanbod voor het testen en reviewen van de Karaoke CD speler van Bigben Interactive kwam als geroepen. Omdat we onze kinderen niet te veel willen verwennen tussen de feestdagen en verjaardagen door, hebben we deze tot pakjesavond bewaard om haar te verrassen. Roze, lampjes en een karaoke set voor twee er aan vast, wat kan een meisje van zeven nog meer wensen?! Ze was er meteen dolblij mee en de set kreeg een mooie plek op haar kamertje.

Inmiddels zijn we een paar weken verder en zit ze geregeld mee te brullen door de microfoons of luistert ze ontspannen naar de muziek die uit de speakers klinkt. Het design van de speler spreekt jonge meiden zeker aan; roze met paars en zodra de muziek aangaat en je meezingt door de microfoons lichten er allerlei lampjes op, hoe leuk! De cd speler doet het prima en het geluid is ook goed voor gebruik op een kinderkamer. Wij ouders vinden zelf de kwaliteit van de karaoke set niet fantastisch maar voor kinderen is het prima, zij luisteren hier toch anders naar en willen vooral zichzelf horen. De kwaliteit van het geluid daarbij is dan minder belangrijk. De set is makkelijk te bedienen door een zevenjarige en doet stevig aan. Jip, onze ondernemende peuter, is er al mee aan de haal geweest waarbij de set een noodlanding heeft moeten maken maar dit was geen enkel probleem. We hebben ook een keer beneden karaoke gespeeld, door de set op de stereo aan te sluiten, een aanrader want dan is het geluid goed genoeg om er met meer mensen plezier van te hebben. Nadeel van de set is wel dat deze zonder batterijen of adapter wordt geleverd! Bloem is er blij mee en kan haar zangkwaliteiten hier heerlijk op loslaten, een prima aanwinst voor haar gezellige meidenkamer!

15781924_1382117718488479_163262050_n

Specificaties: CD speler met karaoke functie – Aansluiting voor hoofdtelefoon – LED informatiedisplay – Programmeerfunctie – Herhaalfunctie – Volumeregeling voor cd en microfoon – Werkt op netstroom (6V, adapter niet inbegrepen) – Werkt op batterijen (4 x R14, niet inbegrepen).