Yeah! Vanaf januari is Nederland weer een tof Boyslabel rijker. Dit nieuwe merk is heel welkom want — hoewel er al leuke merken zijn — er mag best meer beweging komen op de markt voor jongensmode.

Nu ik zelf een zoontje heb, kijk ik veel rond binnen de mode voor jongens. Gelukkig is het al lang niet meer zo saai als het vroeger was. De mode is tegenwoordig stoerder, kleurrijker en meer uitgesproken. Wel merk ik dat ik vaak blijf hangen bij één of twee bepaalde merken, omdat er niet heel veel labels zijn die mij aanspreken. Nieuwe labels zijn wat mij betreft dan ook heel welkom. Gewoon om eens te vernieuwen en te ervaren hoe een ander merk bij mijn kleine krullenbol staat. Sportief, stoer en comfortabel past het beste bij mijn kleine vent. Met zijn 2½ jaar is hij constant op ontdekkingstocht en klimt en klautert hij de hele dag door. Kleding die gemaakt is van soepele en zachte stof past bij zijn avontuurlijke gedrag.

2016-11-18-PHOTO-00018598

Het nieuwe label TYGO & vito sluit hier naadloos op aan. Dit merk is hip, heeft een sportieve pasvorm en uitstraling en is hartstikke cool. We love it! Afgelopen vrijdag waren wij uitgenodigd bij de preview van dit label. Het werd een gezellige ochtend; samen met andere fashionbloggers had ik een ontmoeting met de dames achter dit merk, mochten we een blik werpen op de nieuwe en tevens eerste collectie (smullen!) en hebben we afspraken gemaakt betreffende de toekomstige samenwerking en acties met mamaisthuis. Heel gaaf allemaal!

Wat ik ook zo leuk vind aan TYGO & vito is dat de bedenkers van dit label bij het ontwerpen van het logo gekozen hebben voor een speciaal lettertype, namelijk ‘Dyslexie Font‘. Met dit lettertype is iedere letter uniek in zijn vorm waardoor spiegelen, draaien of verwisselen van letters wordt tegengegaan. Tevens is er extra ruimte tussen letters en woorden.

2016-11-18-PHOTO-00018594

TYGO & vito zal per seizoen drie keer uitleveren en iedere levering heeft een eigen thema. In januari is het thema ‘Blue League’ aan de beurt, in februari het thema ‘Jungle Life’ en in maart de items uit het thema ‘Down Town & Surf’. Kun je je er iets bij voorstellen, bij deze thema’s? Onderstaand een waaier waarin je ze alle drie ziet terugkomen. Geloof mij; alles is even stoer en hip. En de items zijn onderling heel goed te combineren. Dus ga aan de slag en mix & match!

2016-11-18-PHOTO-00018596

Een groot voordeel van dit nieuwe label: het is onwijs betaalbaar! Doordat de prijzen heel gemiddeld zijn, is dit merk zeer toegankelijk. Bij de meeste grote warenhuizen betaal je tegenwoordig nog meer voor een jogjeans of een toffe longsleeve. De verkoopprijs zal je dus zeker niet tegenhouden dit nieuwe label te gaan ontdekken.

2016-11-18-PHOTO-00018597

Hieronder een kleine indicatie van de verkoopprijzen:

T-shirts € 12,99 – € 19,99
Sweats € 29,99 – € 39,99
Jeans    € 29,99 – € 39,99

2016-11-18-PHOTO-00018595

Helaas kunnen wij nog geen beeldmateriaal in kleur tonen van deze gave eerste collectie maar stay tuned, binnenkort gaan we een hele leuke actie optuigen waarin we meer prijs zullen gaan geven over TYGO & vito! Wil je de lancering en alle nieuwtjes rondom TYGO & vito niet missen, like dan de Facebookpagina.
De ontwerpers zijn heel trots op hun nieuwe ‘kindje’ en terecht: ook wij tellen af tot januari …